Projekt realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Nazwa programu operacyjnego: Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny na lata 2014-2020
Numer i nazwa Osi Priorytetowej w ramach Programu Operacyjnego: Oś Priorytetowa 3: Energia
Numer i nazwa Poddziałania w ramach Działania: Poddziałanie 3.3.1 Inwestycje w obszarze transportu miejskiego
Lider Projektu: Gmina Miejska w Chodzieży
Partnerzy projektu: Powiat Chodzieski i Miejski Zakład Komunikacji Sp. z o.o.
Okres realizacji: 29.03.2016-31.03.2018
Całkowita wartość projektu: Całkowita wartość projektu wyniesie 16 626 629,14 zł, z czego kwota dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego to 12 926 068,26 zł.
Skrócony opis projektu:
Cechą charakterystyczną przedsięwzięć w obszarze gospodarki niskoemisyjnej jest kompleksowe podejście obejmujące realizację kilka inwestycji infrastrukturalnych jednocześnie – budowę nowoczesnych węzłów przesiadkowych z parkingami, drogi dojazdowe, ścieżki rowerowe i zakup niskoemisyjnego transportu.
W ramach projektu zakupionych zostanie 5 sztuk nowoczesnych autobusów spalinowych (w tym jeden elektryczny), przy tym przebudowane zostaną linie komunikacji miejskiej na długości 2,308 km. Elementem projektu będzie również przebudowa dróg dla rowerów na sumarycznej długości 8,483 km, wraz ze zintegrowanymi parkingami Bike & Ride, przy których zlokalizowanych zostanie 167 stanowisk postojowych. Przy tychże parkingach powstanie system roweru miejskiego wraz z budową 2 dużych oraz 4 małych stacji. System wyposażony zostanie w 50 rowerów miejskich. Sieć dróg dla rowerów oraz linii komunikacyjnych w lokalnym transporcie zbiorowym uzupełni 7sztuk wybudowanych w ramach projektu obiektów parkingów Park & Ride. Na tychże parkingach zapewnionych zostanie 269 miejsc postojowych, w tym 21 dla osób niepełnosprawnych. Punktem centralnym całego systemu będzie wybudowany w ramach projektu intermodalny węzeł przesiadkowy wyposażony w Inteligentny System Przesiadkowy. Dodatkowo w ramach projektu przewidziano:
•43 szt. nowych punktów świetlnych przy drogach rowerowych,
•18 szt. nowych wiat przystankowych,
•34 szt. przebudowanych przystanków autobusowych,
•13 szt. przebudowanych zatok autobusowych,
•...i wiele więcej zadań przyczyniających się do zmniejszenia natężenia
ruchu samochodowego, jednocześnie zwiększając atrakcyjność,
komfort oraz bezpieczeństwo transportu zbiorowego.