7 czerwca Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa chodzieskiego starostwa zakończył nabór wniosków w ramach tegorocznej realizacji programu usuwania azbestu. Łącznie złożone zostały 73 wnioski z gminy wiejskiej Chodzież i gmin miejsko-wiejskich: Budzyń, Margonin i Szamocin. Jak wynika z danych przedłożonych przez wnioskodawców, łącznie do unieszkodliwienia mamy kolejne 170 ton wyrobów, zawierających szkodliwą substancję. Ze względu na ograniczone środki finansowe, wnioskodawcy zostaną poinformowani o tym, czy ich wnioski będą zrealizowane w ramach przeprowadzonego naboru.
Następne działania polegać będą na ogłoszeniu przetargu, który wyłoni firmę zajmującą się demontażem i utylizacją azbestu. Prawdopodobnie same prace realizowane będą jesienią.
Ponadto, samorząd powiatu stara się o pozyskanie dodatkowych środków na realizację ww. przedsięwzięcia z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
w Poznaniu. Już teraz informujemy, że nabór wniosków w 2022 roku w ramach realizacji powyższego przedsięwzięcia będzie trwał od początku roku do 31 marca.