Powiat Chodzieski zakończył realizację przedsięwzięcia pn. „Realizacja programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu powiatu chodzieskiego w 2019 roku”.
Przedsięwzięcie polegało na demontażu i usuwaniu azbestu i wyrobów zawierających azbest
z nieruchomości osób fizycznych objętych Programem.
Zadanie było realizowane we wrześniu i październiku br. przez ECO-POL spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Dworcowa 9, 86-120 Pruszcz na podstawie umowy podpisanej z Powiatem Chodzieskim.
W terminie do tut. Starostwa wpłynęło 68 wniosków o udział w Programie usuwania azbestu, z tego 3 wnioski nie spełniały wymagań formalnych i mimo wezwania nie zostały uzupełnione a 1 osoba zrezygnowała z udziału.
Dzięki zaangażowanym środkom gmin udało się zrealizować złożone przez mieszkańców powiatu chodzieskiego wnioski.
Przedsięwzięcie realizowane było przy udziale gmin: Wiejskiej Chodzież, Gminy Miejsko-Wiejskiej Szamocin, Gminy Miejsko-Wiejskiej Margonin i Gminy Budzyń.
W 2019 r. z terenu powiatu usuniętych zostało 84,227 Mg azbestu i wyrobów zawierających azbest, w tym z gminy:
- Chodzież – 32,672 Mg
- Budzyń – 31,970 Mg
- Margonin – 17,185 Mg
- Szamocin – 2,400 Mg
Łączny koszt przedsięwzięcia wyniósł 32 211,27 zł.