Chodzież, 5 kwietnia 2019 r.
GN.683.4.2019
OBWIESZCZENIE
o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie ustalenia odszkodowania za nieruchomość o nieuregulowanym stanie prawnym przeznaczoną na cele inwestycji drogowej pn. ,,Budowa ul. Rolnej w Margoninie”.
Działając na podstawie art. 61 § 4 i art. 49 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2018 r. poz. 2096 ze zm.) w zw. z art. 23 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1474) oraz w zw. z art. 113 ust. 7 ustawy z dnia 21 sierpnia o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2018 r. poz. 2204 ze zm.)
zawiadamiam
o wszczęciu postępowania w sprawie ustalenia wysokości odszkodowania za nieruchomość, która z mocy prawa stała się własnością Gminy Margonin, objętą decyzją Nr 1/2019 Starosty Chodzieskiego znak sprawy Nr GN.6740.2.2019 z dnia 19 marca 2019 r. o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn. ,,Budowa ul. Rolnej w Margoninie”. Postępowanie dotyczy nieruchomości oznaczonej geodezyjnie:
jednostka ewidencyjna Margonin – Miasto;
obręb ewidencyjny: 300104_4.0001. Miasto Margonin;
działka nr 934/1 o powierzchni 0,0328 ha, symbol użytku ,,Tp”,
zapisanej w księdze wieczystej KW nr PO1B/00021630/8, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Wągrowcu.
Na podstawie dokumentów zgromadzonych w sprawie ustalono, iż właściciel nieruchomości Pan Marian Cajske nie żyje i nie przeprowadzono postępowania spadkowego.
W związku z powyższym wzywa się następców prawnych Pana Mariana Cajske, którym przysługują prawa rzeczowe do przedmiotowej nieruchomości, do zgłoszenia się do Starostwa Powiatowego w Chodzieży Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami ul. Wiosny Ludów 1 pokój nr 103 I piętro, budynek B, w godzinach pracy urzędu (tel. 67-28-127-35) i udokumentowania swoich praw.
W przypadku niezgłoszenia się ww. osób ustalone odszkodowania, w części odpowiadającej udziałowi w prawie własności przedmiotowej nieruchomości przysługujące spadkobiercom Pana Mariana Cajske, zostanie przekazane do depozytu sądowego.
Zgodnie z art. 12 ust. 4g ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji decyzję ustalającą wysokość odszkodowania wydaje się w terminie 60 dni od dnia nadania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej rygoru natychmiastowej wykonalności.
Ponadto w myśl art. 12 ust. 5a na wniosek osoby uprawnionej do otrzymania odszkodowania, za nieruchomość, wypłaca się zaliczkę w wysokości 70% odszkodowania ustalonego przez organ pierwszej instancji w decyzji ustalającej wysokość odszkodowania. Wypłata zaliczki następuje jednorazowo w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku.
Osoba, której wypłacono zaliczkę, lub jej spadkobiercy są obowiązani do zwrotu zaliczki po jej waloryzacji na dzień zwrotu, jeżeli decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej została zmieniona, uchylona w całości lub w części dotyczącej tej osoby, lub stwierdzono jej nieważność.
Postępowanie o ustalenie odszkodowania prowadzone będzie na podstawie art. 18 ust.1 powołanej ustawy. Przepis ten stanowi, iż wysokość odszkodowania, o którym mowa w art. 12 ust. 4, ustala się według stanu nieruchomości w dniu wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej przez organ I instancji oraz według jej wartości w dniu wydania decyzji ustalającej odszkodowanie. Do ustalenia wartości mają zastosowanie odpowiednio przepisy o gospodarce nieruchomościami. Ustalenia wartości odszkodowania dokona powołany przez Starostę Chodzieskiego rzeczoznawca majątkowy, stosownie do art. 130 ust.2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
O powołaniu rzeczoznawcy majątkowego, jako biegłego w postępowaniu, strony zostaną powiadomione postanowieniem.
Jednocześnie na podstawie art. 36 § 1 k.p.a. zawiadamiam, że z uwagi na czasochłonne czynności postępowania administracyjnego, takie jak konieczność powołania rzeczoznawcy majątkowego oraz dokonania wyceny nieruchomości, termin załatwienia sprawy został przedłużony do dnia 30 września 2019 r. Termin załatwienia sprawy zależny jest między innymi od przyznania środków finansowych na sporządzenie operatów szacunkowych przez rzeczoznawcę majątkowego.
W związku z powyższym na podstawie art. 10 § 1 i art. 73 kpa stronom przysługuje prawo brania czynnego udziału w każdym stadium postępowania, wglądu w akta sprawy oraz sporządzania z nich notatek, kopii lub odpisów. Strona może żądać uwierzytelnienia odpisów lub kopii akt sprawy lub wydania jej z akt sprawy uwierzytelnionych odpisów, o ile jest to uzasadnione ważnym interesem strony.
Pouczenie
- Stronie służy prawo do wniesienia ponaglenia, jeżeli nie załatwiono sprawy we wskazanym terminie. Ponaglenie zawiera uzasadnienie. Ponaglenie wnosi się za pośrednictwem Starosty Chodzieskiego do Wojewody Wielkopolskiego.
- W toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swojego adresu, w tym adresu elektronicznego. W razie zaniedbania ww. obowiązku doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.
Niniejsze zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia tj. 12.04.2019 r. w urzędzie Starostwa Powiatowego w Chodzieży ul. Wiosny Ludów 1, w Urzędzie Miasta i Gminy Margonin ul. Kościuszki 13 oraz Biuletynie Informacji Publicznej tych urzędów.
Starosta Chodzieski
Mirosław Juraszek
Główny specjalista: Edyta Pasch
tel:67-28-127-35