Powiat Chodzieski zakończył realizację przedsięwzięcia pn. „Realizacja programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu powiatu chodzieskiego w 2018 roku”.
Przedsięwzięcie polegało na demontażu oraz usuwaniu azbestu i wyrobów zawierających azbest z nieruchomości osób fizycznych objętych programem. Zadanie było realizowane we wrześniu br. przez spółkę Logistyka Odpadów z Katowic na podstawie umowy podpisanej z Powiatem Chodzieskim.
W terminie wpłynęło 60 wniosków o udział w programie, z tego 2 wnioski nie spełniały wymagań formalnych, a 4 osoby wnioski wycofały. Dzięki zaangażowanym środkom, wszystkie pozostałe udało się pomyślnie zrealizować.
Zadanie wykonano przy udziale Gminy Wiejskiej Chodzież, Gminy Miejsko-Wiejskiej Szamocin, Gminy Miejsko-Wiejskiej Margonin i Gminy Budzyń.
Gminy na realizację zadania przeznaczyły łącznie 50 tys. zł, powiat 15 000 zł a Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu 39 130 zł.
Łącznie za kwotę 85 732,55 zł z terenu powiatu usuniętych zostało 225,125 Mg azbestu i wyrobów zawierających azbest, w tym z gminy:
- Chodzież – 43,18 Mg
- Budzyń – 109,782 Mg
- Margonin – 61,08 Mg
- Szamocin – 11,083 Mg