Powiat Chodzieski zakończył realizację przedsięwzięcia pn. „Realizacja programu usuwania azbestu na terenie powiatu chodzieskiego w roku 2024”. Przedsięwzięcie to obejmowało zbieranie, transport oraz unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest
z nieruchomości zgłoszonych do udziału w programie z terenu gmin: miejsko-wiejskiej Budzyń, miejsko-wiejskiej Margonin oraz miejsko-wiejskiej Szamocin.
W trakcie realizacji przedsięwzięcia unieszkodliwiono łącznie: 218,870 Mg azbestu
i wyrobów zwierających azbest na kwotę 115.116,87 zł. Zadanie zostało sfinansowane ze środków:
- z dotacji Gmin: w kwocie 28.000,00 zł;
- z dotacji Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu: w kwocie 87.116,87 zł.
Ilości unieszkodliwionego azbestu z poszczególnych gmin wyniosła:
- w gminie miejsko-wiejskiej Budzyń: odebrano 139,130 Mg
- w gminie miejsko-wiejskiej Margonin: odebrano 61,800 Mg
- w gminie miejsko-wiejskiej Szamocin: odebrano 17,940 Mg.
Przedsięwzięcie pn. „Realizacja programu usuwania azbestu na terenie powiatu chodzieskiego w roku 2024” dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.