Powiat Chodzieski w dniu 9 sierpnia 2024 r. podpisał umowę dotacji z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu na realizację przedsięwzięcia pn.: „Realizacja programu usuwania azbestu na terenie powiatu chodzieskiego w roku 2024”. Całkowity planowany koszt brutto przedsięwzięcia wynosi 192.529,80 zł w tym kwota dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
w Poznaniu wynosi 163.529,80 zł, pozostałe środki stanowią dotacje celowe z Gmin oraz środki własne Powiatu.
W bieżącym roku planuje się odbiór 233.614 Mg wyrobów azbestowych z nieruchomości położonych w gminach powiatu chodzieskiego, które współorganizują ww. przedsięwzięcie: Gminie Miejsko – Wiejskiej Szamocin, Gminie Miejsko – Wiejskiej Budzyń oraz Gminie Miejsko – Wiejskiej Margonin. Zakończenie realizacji przedsięwzięcia nastąpi w dniu 15 listopada 2024 r.