Rusza Program usuwania wyrobów zawierających azbest
Starostwo Powiatowe w Chodzieży Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa informuje, Zarząd Powiatu Chodzieskiego podjął uchwałę nr 541/2023 z dnia 31 maja 2023 r.
w sprawie określania zasad realizacji przedsięwzięcia pn. „Realizacja programu usuwania azbestu na terenie powiatu chodzieskiego”. W związku z powyższym od 1 czerwca do 30 2023 r. będzie trwał nabór wniosków o udział w Programie usuwania wyrobów zawierających azbest.
W roku bieżącym program współfinansowany jest przez gminy: wiejską Chodzież, miejsko-wiejską Budzyń, miejsko-wiejską Margonin i miejsko-wiejską Szamocin.
Beneficjentami Programu są osoby fizyczne posiadające nieruchomości położone na terenie gmin: wiejskiej Chodzież, miejsko-wiejskiej Budzyń, miejsko-wiejskiej Margonin i miejsko-wiejskiej Szamocin, ujęte w rejestrze wyrobów zawierających azbest - Bazie Azbestowej, prowadzonej przez gminę.
Zwracamy uwagę, że przed złożeniem wniosku należy udać się do właściwego urzędu gminy, celem uzyskania poświadczenia gminy o ujęciu obiektu budowlanego w rejestrze wyrobów zawierających azbest.
Druki wniosków wraz z załącznikami są dostępne w urzędach gmin oraz Wydziale Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa Starostwa Powiatowego w Chodzieży przy
ul. Paderewskiego 2 (budynek „B” Starostwa) i na stronie internetowej pod linkiem.
Likwidacja wyrobów zawierających azbest obejmuje pakowanie wcześniej zdemontowanych wyrobów zawierających azbest z obiektów znajdujących się na terenie powiatu chodzieskiego, transport i unieszkodliwienie tych wyrobów na składowisku odpadów zgodnie
z obowiązującymi przepisami.
WAŻNE
Wnioski rozpatrywane będą według kolejności ich wpływu do urzędu z uwzględnieniem podziału na poszczególne gminy i do wyczerpania środków przewidzianych na realizację przedsięwzięcia w danej gminie.
W przypadku wnioskodawców zajmujących się produkcją, przetwarzaniem i obrotem produktami rolnymi – obowiązkowo należy wypełnić formularz informacyjny (zał. nr 2 do regulaminu) oraz odpowiednie oświadczenie (zał. nr 3 do regulaminu).
Wnioski można składać w kancelarii Starostwa Powiatowego w Chodzieży przy ul. Wiosny Ludów 1.
Informacje dotyczące zasad udziału w Programie zawarte są w Regulaminie określającym zasady realizacji przedsięwzięcia pn. „Realizacja programu usuwania azbestu na terenie powiatu chodzieskiego” stanowiącym załącznik do Uchwały nr 541/2023 Zarządu Powiatu Chodzieskiego z dnia 31 maja 2023 r.
W ramach Programu koszty związane z likwidacją wyrobów azbestowych odbiór, transport oraz unieszkodliwienie) pokrywane są w 100%.
Informacje dotyczące realizacji Programu można uzyskać w Wydziale Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa pod numerami telefonu: 67/281-27-82, 67/281-27-80.
Dokumenty do pobrania poniżej: